Zontax

Op 23 februari heeft de officiële overhandiging van twee nieuwe rolstoelbussen (“Zontaxen”) plaatsgevonden. Burgemeester Jan van Zanen heeft bij die gelegenheid een symbolische autosleutel overhandigd aan twee bewoners van het Zonnehuis Amstelveen, mevrouw Van der Weide en Mevrouw Rumke. De burgemeester deed dit namens zeven Amstelveense serviceclubs en de Stichting Theo Janssen MOC.

De eerste Zontax werd financieel mogelijk gemaakt door een initiatief van zeven Amstelveense serviceclubs. Dit dankzij een door hen met succes georganiseerde fundraisingactiviteit Park Golf Amstelveen in september vorig jaar. Bovendien interesseerden zij tien fondsen, waaronder twee Amstelveense, waardoor de nieuwe Zontax ter waarde van € 66.000 een feit was. De betrokken serviceclubs waren: drie Rotaryclubs, twee Lionsclubs, een Kiwanisclub en Rotaract (serviceclub voor jongeren).

Groot was de verrassing dat er ook nog een tweede Zontax is gekomen. De Stichting Theo Janssen MOC ondersteunde het initiatief van Park Golf Amstelveen door de schenking van een tweede Zontax.

De beide rolstoelbussen kunnen direct worden ingezet. De bewoners van het Zonnehuis bleken blij en verrast met de nieuwe Zontaxen.