Derde Fokus BBQ Amsteltuin groot succes

16 september hield Stichting Fokus Amstelveen voor het derde jaar een barbecue met de bewoners en het personeel. Dankzij de gulle gift van Stichting Theo Janssen, die Fokus, voor het derde achtereenvolgende jaar, ondersteunde,  was deze avond een groot succes.

Stichting Fokus is een landelijke organisatie, die zorg biedt aan mensen met een functie beperking in hun thuissituatie. Het unieke van Fokus is dat de bewoners zelfstandig wonen in een woning, die wordt gehuurd van de woningbouwvereniging. Het enige waar Fokus voor zorgt is het leveren van ADL -assistenten, die ervoor zorg dragen dat de bewoners met een functiebeperking geholpen worden met hun algemene dagelijkse levensbehoeften.

Nadat barbecue twee achtereenvolgende jaren werd gehouden in de tuin van de zorgunit van Fokus, waarna de avond traditioneel werd afgesloten met een Karaoke, waarbij zowel het personeel en de bewoners streden om de felbegeerde Fokus-Karaoke-Cup, vond iedereen dat het tijd werd voor iets nieuws.

Het Fokus-uitje vond daardoor deze keer niet plaats bij Fokus zelf, maar in De Amsteltuin, de wijngaard in Amstelveen. Op deze unieke locatie, met uitzicht over de wijnvelden genoot iedereen van de heerlijke barbecue en het toetjesbuffet, dat werd verzorgd door het cateringbedrijf De Walvisch.

De avond begon met een rondleiding door de wijngaard. Tijdens de rondleiding kon iedereen  heerlijke Amstelveense  wijnen en rosé proeven, waarna iedereen zich te goed deed aan het heerlijke eten.

Al met al was de derde Fokus barbecue,  opnieuw een groot succes, mede doordat het dit keer niet bij Fokus werd gehouden, maar in een andere omgeving, waardoor het personeel ook eens heerlijk kon genieten en zich niet druk hoefde te maken over de verzorging van de hapjes en de drankjes, zoals de voorgaande jaren.